We hebben je verteld hoe je content kunt gebruiken om kandidaten aan te trekken, en nu willen we enkele uitstekende voorbeelden delen van het implementeren van een dergelijke wervingsstrategie. We hebben ervoor gezorgd dat dit verhaal niet alleen over rekrutering gaat. De blogs die we leuk vinden, hebben vooral content voor medewerkers. Dit betekent dat content een verhaal is over zowel betrokkenheid als communicatie binnen het bedrijf, en natuurlijk over nieuwe medewerkers en bedrijfsontwikkeling. En dat is het niet. Er is ook een derde side-branding. Met een blog kunt u experts in de markt zijn. Houd dus een inspirerende selectie cadeau en ga verder met bloggen! Een blog over medewerkers (omdat zij degenen zijn die het publiek interesseren!) Dit is een format voor grote bedrijven waarvan het employer brand hen in staat stelt om de microfoon gewoon door te geven aan werknemers. Omdat deze jongens interessant zijn als experts, als degenen die een plek hebben weten te vinden in een cool gezelschap. Niet iedereen kan zich deze luxe veroorloven, maar alleen degenen die volwassen zijn geworden of wiens werknemers heel spannend schrijven Google, want je kunt niet zonder Op de homepage van Google Careers staat al een blog over een carrière bij een bedrijf. En de jongens zetten inhoud op de voorgrond. Er is materiaal over gelijkheid, en over interviews, en verhalen over werknemers met een handicap (en in feite onbeperkte kansen). De auteurs van de blog zijn medewerkers van het bedrijf. Merk ook op dat er direct na het artikel relevante vacatures zijn voor het publiek dat het materiaal zou kunnen lezen. Het is logisch dat de motivatie om te reageren meteen verschijnt! Goed voorbeeld: Jen Burley, Software Engineer, vertelt hoe nieuwsgierigheid haar heeft geholpen een geweldig persoon te worden. Menselijke McKinsey De McKinsey Blog heeft veel pakkende verhalen van medewerkers. Het is helemaal niet zoals inhoud “over een carrière”, het bevat een minimum aan zakelijke connotatie, veel persoonlijke feiten uit het leven van werknemers en zelfs alleen maar verhalen over hun families, hun avonturen en onaangename situaties in het leven. Voorbeeld: materiaal van een werknemer die op een interessante zakenreis naar Afrika is geweest. Adobe leven Een ander voorbeeld van een merk waarin mensen en hun verhalen een weerspiegeling zijn van het merk van de werkgever. Het bedrijf heeft ook een speciale hashtag die door werknemers op sociale netwerken wordt gebruikt om over hun leven in Adobe te posten: #AdobeLife. Interessant blogvoorbeeld: Adobe vroeg stagiaires over de hele wereld om hun reis te delen. Vriendelijke Microsoft De Microsoft History Library is ook geweldig. Elke blogpost heeft een auteur – dit is altijd een medewerker van het bedrijf. Ook wordt aangegeven uit welk land hij komt. En de onderwerpen zijn gewoon heel anders: over het lanceren van een Xbox, over het gebruik van een MBA, over het kiezen van Harvard. Over het algemeen is de blog hier een gratis platform en de mogelijkheid om als experts te spreken, meningen te uiten en over het evenement te vertellen. Er zijn verschillende soorten materialen (let op): voor studenten, over de branche van experts, wervingsinzichten, lifestyle, evenementen. Ze lijken de blog de laatste tijd te hebben verlaten, wat jammer is. Goed voorbeeld: een artikel over hoe je je op Twitter moet gedragen om een baan te vinden en aandacht te trekken. Blog als kans om anders over het bedrijf te vertellen / Daily Bread / Starbucks / Coffeemania Er zijn zeker veel bedrijven die uitsluitend voor u een soort merk zijn waarvan u heeft gehoord of iets dat u gebruikt. Dat wil zeggen, u heeft geen andere geschiedenis in verband met het bedrijf. Maar als ze je ineens vertellen hoe je favoriete snoepjes gemaakt worden? of wie in een coffeeshop elke ochtend koffie voor je zet en welk carrièrepad heeft deze persoon doorlopen? Een soortgelijk voorbeeld is de blog Daily Bread. We vonden bij hen materiaal over een barista, waar hij vragen beantwoordt over hoe hij in het bedrijf is gekomen en wat hij van werk vindt. Nou, Starbucks deelt de succesverhalen van hun werknemers, hun nieuws. Blog als platform voor deskundige opinie / Great Altassian Blog Atlassian heeft een ander beleid: hun blog is onderverdeeld in verschillende categorieën. Over software, over IT, marketing en over HR. De aanpak is niet slecht omdat je de meningen van experts en cases op één platform kunt delen, je product en diensten kunt promoten met behulp van content en natuurlijk kunt praten over een carrière in het bedrijf in het “HR” -blok. Dit gedeelte gaat ook over boeken die werknemers helpen bij het ontwikkelen en de tools die het HR-team gebruikt. Kortom, ze dekken rechtstreeks hun hele publiek: klanten, kandidaten, concurrenten. Er zijn ook handige filters zoals “Inside Atlassian”, “Announcements”. L’Oréal en hun vertelstijl De mooie blog van L’Oreal op het gratis Medium platform is een voorbeeld van het feit dat het helemaal niet nodig is om een aparte site te maken voor de materialen van je collega’s of voor advies aan kandidaten. Elk platform (inclusief sociale media) kan worden gebruikt. We houden erg van deze blog – de eenvoud van de presentatie, het gevoel dat je wordt verteld over een al lang bekend bedrijf waarin een van je vrienden werkte. Ah, hier is het advies van zijn vader over het opbouwen van een carrière, weet je nog? Maar dit is een krachtig merk dat niet arrogant is en dicht bij het publiek staat. Het meest diverse publiek. Kijk ook eens naar hun talentmanager in Madrid. Hij heeft een behoorlijk grappige Instagram-blog @recruittheysaid, waar hij vertelt over werken voor het bedrijf en zijn collega’s. Blog over Salesforce-overwinningen en verkoopvaardigheden Nog een blog over alles tegelijk. Interessant is dat Salesforce hier ook hun product promoot, bijvoorbeeld over de carrièremogelijkheden voor degenen die deze tool onder de knie hebben. We zagen ook materiaal over meditatie van individuele teams van het team, over hoe je je geen zorgen hoeft te maken tijdens interviews en zelfs over waarom Salesforce een van de meest innovatieve bedrijven is. Er zijn veel, veel dingen, maar het publiek van het product is breed, dus werknemers, gebruikers en kandidaten zullen iets voor zichzelf vinden. Blog als een manier om uw waarden / Ericsson over gelijkheid en rechten te communiceren Verrassend genoeg gaat de carrièreblog van Ericsson helemaal niet over wat het cv van een kandidaat en het pad van een goede werknemer zou moeten zijn. En over bedrijven (ja, heel verschillende) die op zoek zijn naar gelijkheid. Deze blog gaat meer over gendergelijkheid in bedrijven, niet over Ericsson. Zoiets als een manifest dat op dit moment fundamenteel is voor het werk van het hele bedrijf. BCG en Women’s Career Blog BCG probeert ook de invloed van genderstereotypen te elimineren. En daarom bloggen ze over de carrière van werknemers, het moederschap, onderwijs en andere zaken die voor vrouwen relevant zijn. Ze publiceren de materialen zelf op het Linkedin-blog. Blog als betrokkenheidstool / Lifehacks voor werknemers en kandidaten van Hubspot De Hubspot-blog heet “Move On Up” en de korte beschrijving luidt “Inside culture and careers at Hubspot”. Het lijkt erop dat deze blog nog steeds voor intern gebruik is. Hier vindt een beginnende medewerker een verklaring voor enkele idealen van het bedrijf (eerlijkheid, empathie), leest hij waarom bepaalde vakanties belangrijk worden gevonden in het bedrijf en leert hij hoe je kinderopvangtoeslag krijgt. Een heel ander formaat / dagboek van een stewardess Delta Airlines In sommige gevallen is het misschien niet nodig om alle medewerkers bij bloggen te betrekken. Soms is één persoon voldoende, die de merkambassadeur zal zijn en zijn verhaal over werken in het bedrijf zal vertellen. Natuurlijk is de zaak van Delta Airlines buitengewoon interessant. Ik zou graag meer willen weten over hoe mensen die eindeloos vliegen leven, welke interessante dingen er aan boord gebeuren. Dit is een soort romantiek en het meisje licht de sluier van geheimhouding op. Oké, en wat te doen met deze blog?
Het FAQ-formaat is ook goed, zoals bijvoorbeeld Amazon doet. Er zijn antwoorden op alle brandende vragen over aanwerving. Google heeft nog steeds een meer gedetailleerde sectie waarin het selectieproces wordt beschreven. |
https://www.globalrecruitment.info/ |
