Breng jouw organisatie in beeld met zakelijk vloggen. Op een persoonlijke manier vertel je over jouw producten en diensten en informeer je de doelgroep. Het is een overtuigende en tevens voordelige manier om geinteresseerden te betrekken bij onderwerpen die voor hen interessant zijn. Wil je als bedrijf niet achterblijven? Overweeg een cursus vloggen voor bedrijven. Op 1 dag leer je niet alleen hoe je zakelijke vlogs opneemt en nabewerkt, je leert ook hoe je geschikte formats en thema’s kiest die passen bij jouw organisatie. Bedrijfsvlogs in plaats van blogsContent is ‘key’ wordt er vaak gezegd. Tegenwoordig besteden organisaties tijd aan content marketing. Meestal in de vorm van blogs en nieuwsartikelen. Actuele onderwerpen worden beschreven of er wordt uitleg gegeven aan diensten en producten. Vaak in de reden om gevonden te worden in de zoekmachines. Niets mis mee natuurlijk, maar vanwege het enorme contentaanbod is het lastig om bovenaan in Google te eindigen. Kies je voor vlogs, dan wordt je niet alleen vindbaar in Google, maar ook op YouTube. Een kanaal dat ook onder bedrijven flink aan populariteit wint. Bovendien blijft tekst wat oppervlakkig en krijgen lezers moeilijk binding met jouw organiatie. Sterker nog, tekst zonder een beeld van de afzender wordt snel weer vergeten. Overweeg daarom om soortgelijke boodschapen onder de aandacht te brengen middels zakelijke vlogs. Vlogs worden namelijk beter herinnerd. Zeker als de kijker empathie heeft voor de manier waarop je het doet. Kom je professioneel en vertrouwd over? Bovendien kun je de vlog voorzien van een bedrijfslogo. Allemaal voordelen die ervoor zorgen dat hetzelfde verhaal beter beklijft bij de doelgroep. Cursus vloggen zakelijkNu je de voordelen van zakelijk vloggen begrijpt, is de volgende stap: het daadwerkelijk doen! Nu is niet iedereen in de wieg gelegd als presentator of entertainer, maar met wat hulp en handvatten kan je toch aardig in de buurt komen. Daarom maken we bedrijven vertrouwd met het opnemen van vlogs en het vertellen van een interessante en overtuigende boodschap. Tijdens de cursus zakelijk vloggen van VlogStudio komt zowel de theorie als praktijk aan bod. Wat leer je tijdens deze 1-daagse cursus zakelijk vloggenEen cursus zakelijk vloggen bij VlogStudio duurt 1 dag en is meestal incompany. Deze dag bestaat uit theorie in de ochtend en praktijk in de middag. In de ochtend wordt ingegaan op de boodschap en filmtechnieken. Dus, wat ga je vertellen aan de kijker. In welk format. Doe je dat bijvoorbeeld in een interview of leg je gebeurtenissen vast als presentator. Voor elke situatie geldt een ander format. Daarbij letten we natuurlijk ook op de onderwerpen en de thema’s die voor jouw organisatie interessant en relevant zijn. In de middag gaan de deelnemers daadwerkelijk vloggen met de kennis die ze hebben opgedaan in de ochtend. Vervolgens worden de vlogs gemonteerd: snijshots, muziekfragmenten, het plaatsen van een logo. Het komt allemaal aan bod. Aan het einde van de dag toont elke deelnemer zijn of haar vlog aan de rest van de groep. Uit de praktijk blijkt dat de vlogs meestal voldoende goed zijn om al te publiceren. Is jouw organisatie ook toe aan zakelijk vloggen?Voor mogelijkheden en prijzen van de cursus zakelijk vloggen kijk je op de website van VlogStudio. |
https://www.vlogstudio.nl/cursus-vloggen/ |