Het begin van de grote UGGs trend

Wanneer Oprah een product als haar favoriet verklaart, neemt de hele wereld er nota van – en gaat er dan op uit om te kopen wat de televisiekoningin zegt dat ze niet zonder kan. Dat is wat er gebeurde toen Oprah in 2000 Uggs sheepskin laarzen op Oprah’s Favoriete Dingen plaatste: Iedereen wist meteen van het Zuid-Californië-merk dat voor het eerst laarzen voor surfers maakte.

19 jaar later heeft de klassieke Ugg-stijl nog steeds invloed. Sommigen denken misschien dat Ugg-boots zijn gekomen en gegaan, maar ze hebben eerst in het midden van de jaren tachtig in Zuid-Californië aan kracht gewonnen als symbool van de relaxte Cali-stijl, en dan weer na Oprah, dat synoniem is geworden met de popcultuur van begin 2000, maar hun huidige verkoopcijfers spreken voor zich. Alleen al op Nordstrom hebben meer dan 1400 shoppers hun liefde voor deze Ugg Classic met omgekeerd lam gevoerde laarzen verkondigd, wat de warme en comfortabele optie als winterklassieker versterkt.

Door hun eenvoudige ontwerp passen ze bij vrijwel alles wat je in je kast hebt, en de pluche scheerwollen voering houdt je voeten het hele seizoen super warm. En als je ze na een lange dag op de piste aanbrengt, hoef je je geen zorgen te maken dat ze doorweekt of bevlekt raken van sneeuw en zout: Ze zijn voorbehandeld om dat te voorkomen en hun nieuwe Treadlite zolen zorgen voor betrouwbare tractie op natte en droge ondergrond.

Ik geef toe dat ik een van de velen was die in 2000 op de Ugg-boots bandwagon sprongen, en ik ben er nog steeds niet vanaf gekomen. Ik heb nog steeds mijn originele paar, wat veel zegt over hun kwaliteit. Ze hebben door de jaren heen wat slijtage doorstaan, maar ik blijf zowel de lange als de korte laarzen in de winter schommelen omdat de pull-on stijlen zo makkelijk te dragen zijn, vooral tijdens het reizen.

Omdat Ugg-boots een trend zijn die misschien nooit uit de mode raakt, noemen we ze officieel een van onze go-to-reis-schoenen voor de winter.